Klauzula informacyjna RODO
1. Muzeum Żołnierzy Wyklętych i Więźniów Politycznych PRL (w organizacji) z
siedzibą 02-521 Warszawa, ul. Rakowiecka 37 (dalej „Muzeum”) oświadcza, iż jest
administratorem danych osobowych w rozumieniu Rozporządzenia Parlamentu
Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony
osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie
swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne
rozporządzenie o ochronie danych), zwanego dalej RODO, w odniesieniu do danych
osobowych osób fizycznych (przedsiębiorców), osób fizycznych reprezentujących
podmiot biorący udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia oraz osób
fizycznych wskazanych przez ten podmiot jako osoby do kontaktu, osoby wskazane
w ofercie oraz osoby odpowiedzialne za wykonanie Umowy lub wykonywanie
czynności w ramach prowadzonego postępowania i udzielenia Zamówienia.
2. Muzeum wyznaczyło inspektora ochrony danych, z którym można kontaktować się
we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz
korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych poprzez: email:
iod@muzeumrakowiecka37.pl lub pisemnie na adres Administratora danych.
3. Dane osobowe
osób, o których mowa w ust. 1, będą przetwarzane przez Muzeum na podstawie art.
6 ust. 1 lit. b) RODO jedynie w celu i zakresie niezbędnym do przeprowadzenia
postępowania, udzielenia zamówienia oraz wykonania umowy – w kategorii dane
zwykłe – imię, nazwisko, zajmowane stanowisko i miejsce pracy, numer służbowego
telefonu/faksu, służbowy adres email, a także dane identyfikujące wykonawcę
biorącego udział w prowadzonym postępowaniu o udzielenie Zamówienia, tj. nazwę
wykonawcy, siedzibę i adres wykonawcy, REGON, NIP, PESEL, adres zamieszkania,
adres strony internetowej – jeżeli dane te zostały przez wykonawcę przekazane Muzeum
w związku z prowadzonym postępowaniem o udzielenie Zamówienia.
4. Dane osobowe osób, o których mowa w ust. 1, będą przetwarzane przez Muzeum
na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c) RODO jedynie w celu i zakresie niezbędnym do
wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na administratorze, polegających na:
1) przeprowadzeniu postępowania o udzielenie Zamówienia;
2) wyłonieniu wykonawcy oraz udzielenia Zamówienia poprzez zawarcie Umowy;
3) realizacji zawartej Umowy;
4) przechowywaniu dokumentacji postępowania o udzielenie Zamówienia na wypadek kontroli prowadzonej przez uprawnione organy i podmioty;
5) przekazaniu dokumentacji postępowania o udzielenie Zamówienia do archiwum, a następnie jej zbrakowanie (trwałe usunięcie i zniszczenie); - w kategorii dane zwykłe – imię, nazwisko, zajmowane stanowisko i miejsce pracy, numer służbowego telefonu i/ lub faksu, służbowy adres email, a także dane identyfikujące wykonawcę biorącego udział w prowadzonym postępowaniu o udzielenie Zamówienia, tj. nazwę wykonawcy, siedzibę i adres wykonawcy, REGON, NIP, PESEL, adres zamieszkania, adres strony internetowej – jeżeli dane te zostały przez wykonawcę podane Muzeum w prowadzonym postępowaniu o udzielenie Zamówienia.
5. Dane osobowe osób, o których mowa w ust. 1, są przetwarzane także przez eB2B
Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy Al. KEN 51 lok. U21, 02-797 Warszawa –
właściciela Platformy Zakupowej eB2B (https://muzeumrakowiecka37.eb2b.com.pl/),
za pośrednictwem której była składana oferta lub inne dokumenty przekazywane
przez wykonawcę w postępowaniu o udzielenie zamówienia.
6. Dane osobowe osób, o których mowa w ust. 1, mogą być przetwarzane również
przez Krajową Izbę Odwoławczą (ul. Postępu 17a, 02-676 Warszawa) oraz sądy
powszechne, w sytuacji skorzystania przez wykonawcę ze środków ochrony prawnej.
7. Dane osobowe osób, o których mowa w ust. 1, mogą być przetwarzane również
przez podmioty świadczące dla Muzeum usługi:
1) bezpiecznego niszczenia dokumentacji oraz innych nośników danych;
2)
przygotowywania i wysyłania korespondencji oraz zarządzania korespondencją;
3) pocztowe lub kurierskie.
8. Dane osobowe osób, o których mowa w ust. 1, będą przetwarzane przez Muzeum
na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO jedynie w celu i zakresie niezbędnym do
wykonania zadań administratora danych osobowych związanych z prowadzonym
postępowaniem o udzielenie Zamówienia i realizacją zawartej Umowy w kategorii
dane zwykłe – imię, nazwisko, zajmowane stanowisko i miejsce pracy, numer
służbowego telefonu/faksu, służbowy adres email, a także dane identyfikujące
wykonawcę biorącego udział w prowadzonym postępowaniu o udzielenie Zamówienia,
tj. nazwę wykonawcy, siedzibę i adres wykonawcy, REGON, NIP, PESEL, adres
zamieszkania, adres strony internetowej – jeżeli dane te zostały przez
wykonawcę dobrowolnie podane w formularzu ofertowym składanym wraz z ofertą w
prowadzonym postępowaniu o udzielenie Zamówienia.
9. Dane osobowe osób, o których mowa w ust. 1, nie będą przekazywane podmiotom
trzecim, o ile nie będzie się to wiązało z koniecznością wynikającą z
realizacji Umowy lub obowiązków nałożonych na podmiot prowadzący postępowanie o
udzielenie Zamówienia.
10. Dane osobowe osób wskazanych w ust. 1 nie będą przekazywane do państwa
trzeciego, ani organizacji międzynarodowej w rozumieniu RODO.
11. Dane osobowe osób, o których mowa w ust. 1, będą przetwarzane przez okres
10 lat od końca roku kalendarzowego, w którym Umowa została wykonana lub
postępowanie o udzielenie Zamówienia zostało zakończone bez zawarcia umowy,
chyba że niezbędny będzie dłuższy okres przetwarzania np.: z uwagi na obowiązki
archiwizacyjne, dochodzenie roszczeń lub inny obowiązek wymagany przez przepisy
prawa powszechnie obowiązującego.
12. Osobom, o których mowa w ust. 1, przysługuje prawo do żądania od
administratora danych dostępu do ich danych osobowych, ich sprostowania,
usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub wniesienia sprzeciwu wobec ich
przetwarzania, a także prawo do przenoszenia danych, jeżeli ono przysługuje na
podstawie art. 20 RODO.
13. Osobom, o których mowa w ust. 1, w związku z przetwarzaniem ich danych
osobowych przysługuje prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego
właściwego ze względu na miejsce pobytu lub naruszenia przepisów o ochronie
danych osobowych.
14. Podanie danych osobowych, o których mowa w niniejszym piśmie, jest wymagane
do przeprowadzenia postępowania o udzielenie Zamówienia i zawarcia umowy.
Wniesienie żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych skutkuje
obowiązkiem po stronie przedsiębiorcy niezwłocznego wskazania innej osoby w
miejsce osoby żądającej ograniczenia przetwarzania jej danych osobowych.
15. Dane osobowe osób, o których mowa w ust. 1, będą przetwarzane w sposób
zautomatyzowany przez eB2B Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie i będą podlegały
profilowaniu w rozumieniu przepisów RODO, wyłącznie w przypadku postępowań o
udzielenie zamówienia prowadzonych na Platformie Zakupowej eB2B. W takiej
sytuacji dane osób zarejestrowanych na Platformie Zakupowej eB2B, po udzieleniu
przez nie osobnej zgody na profilowanie, będą przetwarzane w celu powiadamiania
ich o postępowaniach otwartych, publicznie dostępnych, organizowanych przez Muzeum
oraz innych użytkowników Platformy Zakupowej eB2B, w tych branżach, jakie
wskażą w procesie rejestracji lub doprecyzują po rejestracji lub grupach
asortymentowych definiowanych przez Muzeum oraz innych użytkowników Platformy
Zakupowej eB2B. Zgoda na otrzymywanie biuletynu informacyjnego jest deklarowana
w czasie rejestracji i może być w każdej chwili przez zarejestrowaną osobę
cofnięta na profilu Użytkownika.
16. W przypadku udostępnienia przez Podmiot biorący udział w postępowaniu o
udzielenie Zamówienia, będący adresatem niniejszego pisma, danych osobowych
swoich pracowników, pełnomocników, członków zarządu, wspólników,
współpracowników, kontrahentów, dostawców, beneficjentów rzeczywistych lub
innych osób, Muzeum prosi o poinformowanie tych osób:
1) o zakresie danych osobowych dotyczących tych osób, a przekazanych Muzeum,
2) o tym, że Muzeum jest administratorem ich danych osobowych oraz że
przetwarza ich dane osobowe na zasadach określonych powyżej,
3) o tym, że ww. podmiot jest źródłem, od którego Muzeum pozyskała ich dane.